Hirdetés

Hirdetés

Olcsóbb élelmiszerrel jutalmazna az áramszolgáltató

Kéttucatnyi cég tanúsíthatja, hogy megéri az ELMŰ-ÉMÁSZ hűségakciójához csatlakozni. Nemes-Smucz Katalin marketing- és termékfejlesztési osztályvezető egy élelmiszer-kereskedelmi partnernek örülne a leginkább.


Nemes-Smucz Katalin

- A hűségprogramok korát éljük, számtalan cég igyekszik ilyen módon megjutalmazni vásárlói lojalitását. Hogyan értelmezi ezt az ELMŰ-ÉMÁSZ? Mi a programjuk lényege?

A határidőre történő számlafizetést próbáljuk ösztönözni azzal, hogy kedvezményadó partnerek bevonásával az ügyfeleknek kuponokat biztosítunk. A fogyasztóink felé csak annyi az elvárás, hogy rendesen, időben befizessék az áramszámlát, nem kell regisztrálni, sms-t küldeni vagy interneten bejelentkezni. Ha időben érkezik a befizetés, azt mi a saját rendszerünkben látjuk, és ezt negyedévente egy kedvezményes füzettel honoráljuk. Az ebben lévő kuponokkal a programhoz csatlakozó partnereknél tudnak olcsóbban vásárolni a fogyasztóink. A cégek számára ez igen komoly eladásösztönzést jelent, főleg, hogy a saját felületeinken - például hírlevelünkben, ügyfélirodáinkban vagy a honlapunkon - is folyamatosan szerepeltetjük a hűségakciót, és a benne résztvevő társaságokat.

- Voltak-e nemzetközi példáik a program megalkotásakor? Hiszen Magyarországon ez a fajta akció egyedülállónak számít.

Valóban, a hazai energiaszektorban újdonságnak számít a megoldásunk. Egy energiacégnek egyébként elég nehéz lojalitásprogramot kidolgoznia, hiszen ezek általában a fogyasztásösztönzést szolgálják. Egy áramszolgáltatónál viszont csak igen problémásan köthető a fogyasztáshoz vagy annak növeléséhez a kedvezmények nyújtása, mi is pont ennek ellentétére, a takarékoskodásra, a környezetre való fokozott odafigyelésre próbáljuk felhívni az emberek figyelmét. Angliában ennek ellenére léteznek ilyen, a fogyasztáshoz kötött pontgyűjtő akciók. Németországban található a miénkhez hasonlatosabb megoldás, de az sem pont ugyanilyen: ott leggyakrabban kedvezménykártyával jutalmaznak a szolgáltatók, amelyek százalékos árengedményekre jogosítanak fel bizonyos szolgáltató partnereknél.

- Mennyire inspirálta pontosságra ügyfeleiket az akció?

Szerencsére érezhetően csökkent a késedelmes fizetések száma. Világosan látszik, hogy ösztönözve érzik magukat az ügyfelek, tehát továbbra is nagy lendülettel folytatjuk programot.

- A kedvezményekkel mennyire élnek az áramfogyasztók?

Egyelőre nagyon pozitívak a tapasztalatok. Az első körön vagyunk túl, ez után több partnerünk is több tízezres kuponbeváltásról számolt be. A beváltási arány persze nagyon függ magától az ajánlattól is. Az ügyfelek oldaláról is pozitív visszajelzések jöttek, a legkisebb falvakból is kaptunk kézzel írott leveleket, amelyekben fogyasztóink örömüket fejezik ki az iránt, hogy valaki végre értékeli, hogy évtizedek óta mindig időben befizették a villanyszámlát. Emiatt is sajnálom, hogy élelmiszer-kereskedelmi lánccal eddig még nem jött létre megállapodásunk. Mi azonban nagyon szeretnénk olyan kupont is nyújtani, amit tényleg minden egyes ügyfelünk fel tud használni - az élelmiszer pedig ilyen lenne. És nem kis számú ügyfélről beszélünk, itt 1,5-2 millió háztartásra kell gondolni.

- Az élelmiszerláncoknak milyen előnyeik származhatnak a programhoz való csatlakozásból?

Ahogy másoknak, úgy számukra is igen hasznos promóciós eszköz lehet a velünk való együttműködés. A hatékonyságot mi sem példázza jobban, mint az, hogy az első, nyári akció során velünk tartó partnerek nagy többsége a következő körre is benevezett. Egyébként csaknem két és félszer annyi céggel működünk együtt most, a második körben, mint az elsőben. Köztük a gyorsétteremlánctól és ruházati üzlettől a lapkiadón és könyvesbolton keresztül a barkács- vagy játékáruházig rengeteg féle szolgáltató és kereskedő található meg. Még színházba is kedvezményesen mehetnek ügyfeleink. 2,2 millió fogyasztónak harangozzuk be a kedvezményeket, ennek a körnek nagyjából a háromnegyede fizet pontosan, tehát 1,5-1,7 millióan kapják meg a kuponokat. A programnak pontosan ez a célja, hogy ez a szám, azaz a hűségprogramra jogosult, határidőre fizető ügyfelek száma mind magasabb legyen. Ez pedig bármely vállalat számára igen jelentékeny elérést jelent. Mi ráadásul a kedvezmény mibenléte terén sem kötjük meg a kezüket, adhatnak százalékos árengedményt, de köthetik azt egy minimális vásárlási összeghez is, vagy kidolgozhatnak például "kettőt fizet, hármat kap" típusú akciókat egyes termékeikre, csak rajtuk áll. Azt gondolom, mindenképpen megfontolandó lehetőség ez a hazai élelmiszer-kereskedők számára is.

forrás: http://www.marketinginfo.hu/

Hirdetés

Változás bejelentése

Ha az adatok nem felelnek meg a valóságnak, jelezd kérlek e-mailben!

 

 

Felelősségi nyilatkozat

A termelőtől.hu a termelő adatlapján található információk valódiságát nem tudja ellenőrizni, ezért felelősséget sem tudunk vállalni az ott leírtakért. A termelőtől.hu nem vállal felelősséget a látogató és a termelő közötti adásvételkor történő esetleges problémákért sem.