Hirdetés

Hirdetés

Országossá szélesíti beszállítói programját a Tesco - Kezdeményezés a kisebb hazai agrárgazdasági vállalkozásoknak

Országossá szélesíti a Tesco-Global Áruházak Zrt. regionális beszállítói programját, amely a hazai kis- és közepes élelmiszeripari és agrárvállalkozásoknak szól – közölte az agromonitor.hu-val Ashley Hicks, a társaság kereskedelmi igazgatója.

Az üzletlánc a potenciális beszállítói körnek eddig tizenhat megyében szervezett fórumot, újabb rendezvényét pedig a fennmaradó három megye – Nógrád, Heves és Jász-Nagykun-Szolnok – bekapcsolása érdekében április 18-án Szolnokon tartja. A társaság kezdeményezése révén eddig 96 regionális kis- és közepes élelmiszergazdasági vállalkozás vált a Tesco partnerévé, amelyek csaknem 390 féle terméket szállítanak be az áruházakba. Az üzletlánc teljes árbevétele 666,5 milliárd forint volt a 2010-2011-es üzleti évben: élelmiszerforgalmának 74 százaléka magyar élelmiszerekből származott és mintegy 50 milliárd forint értékben értékesített külföldön magyar élelmiszereket. A vállalat – közölte Ashley Hicks – mind a bel-, mind a külpiacon a hazai termékek részarányának növelésére törekszik.

Április 18-án, Szolnokon rendezi meg a Tesco-Global Áruházak Zrt. következő, hatodik regionális beszállítói fórumát, amelynek keretében az áruházlánc Nógrád, Heves és Jász-Nagykun-Szolnok megye helyi termelőivel ismerkedik meg – mondta Ashley Hicks. A fórumra a helyi zöldség- és gyümölcstermelők mellett olyan vállalkozásokat várnak, akik csemege húst, tejtermékeket, pékárut, tésztaféléket, konzerveket, sütési segédanyagokat, bort és egyéb szeszes italokat állítanak elő.

A Tesco a hazai beszállítók legnagyobb partnereként 2009 őszén indította el regionális beszállítói fórum programját annak érdekében, hogy megismerjen olyan helyi beszállítókat, amelyek ez idáig méretüknél vagy termelési kapacitásuknál fogva nem válhattak partnereivé. A kezdeményezéssel az áruházlánc a magyar kis- és középvállalkozásokat szeretné segíteni, így továbbra is arra törekszik, hogy támogassa a hazai termékek elterjedését a nemzeti és akár a nemzetközi piacokon is. A vállalat mostanáig öt regionális beszállítói fórumon összesen tizenhat megye kis- és középvállalkozásaival folytatott párbeszédet, így az április 18-i rendezvénnyel - Nógrád, Heves és Jász-Nagykun-Szolnok megye bekapcsolása révén - a vállalat az egész ország területére kiterjeszti programját.

A Tesco ma összesen több mint 1200 magyar beszállítóval áll kapcsolatban, de az áruházlánc nem méri, hogy közülük hány kis- és középvállalkozás található. Ashley Hicks tájékoztatása szerint az üzletláncnak arról van adata, mennyi olyan vállalkozás van, amely a regionális beszállítói fórumok hatására jelentkeztek. Ezek száma most 96, és tőlük mintegy 390 különböző termék található meg a Tesco áruházakban. A regionális fórumokon bekerült termékek forgalma egyelőre csekély, de az üzletlánc ennek további növelését tervezi – tette hozzá a kereskedelmi igazgató.

A vállalat teljes - élelmiszer és non-food - árbevétele 666,5 milliárd forint volt a 2010-2011-es üzleti évben, és az élelmiszerforgalom 74 százaléka magyar beszállítóktól származott. A társaság a hazai arány növelését tűzte célul, de a lehetséges beszállítók kapacitása és a termékek elérhetősége korlátokat szabhat. Bizonyos termékcsoportok, így például a baromfihús 100 százalékban magyar üzemekből érkezik a Tesco áruházaiba, és a cég az idénytermékek esetében zöldségből és gyümölcsből is igyekszik teljes mértékben magyar áruval kielégíteni a keresletet.

A Tesco tavaly csaknem 50 milliárd forint értékben exportált magyar termékeket külföldi áruházaiba, és ezen áruféleségek döntő többsége élelmiszer volt. Zöldséget és gyümölcsöt elsősorban Közép-Európába (Csehországba, Lengyelországba és Szlovákiába) szállítottak: jó példa volt erre a tavalyi dinnyeszezon, amikor a vidékfejlesztési miniszter a médiában felhívta a figyelmet a dinnyetermelők értékesítési gondjaira, a Tesco pedig több mint 3000 tonna hazai dinnyét értékesített európai áruházaiban. Egy-egy magyar borpromóció során negyedmillió palack bort tudtak eladni: a Tokajicum Kft. például regionális beszállítóként került be az áruházláncba, és tavaly év végén sikerült egy ilyen külföldi promócióban ezt a mennyiséget értékesítenie. A húsáruk Közép-Európa mellett az Egyesült Királyságba is eljutnak: a legjobb példa erre a kisvárdai Mastergood Csoport, amely jelentősen tudta bővíteni kapacitását a Tesco export-megrendelésinek köszönhetően.

Az április 18-i szolnoki eseményen az érdeklődők röviden bemutathatják cégüket, termékeiket és személyesen beszélhetik meg a felmerülő kérdéseiket a Tesco vezetőivel – közölte Ashley Hicks. Megítélése szerint a regionális beszállítói fórumok hozzájárulnak ahhoz, hogy a jó minőségű magyar árukat előállító termelők fennmaradjanak, megerősödjenek, a vásárlók pedig kedvenc helyi termékeikkel találkozhassanak a Tesco áruházak polcain is.

A kis- és közepes vállalkozásoknak ugyanakkor a bekerüléshez összetett feltételrendszernek kell eleget tenniük. Elsősorban az élelmiszerbiztonsági, adózási és egyéb jogszabályoknak kell megfelelniük, de ebben a regionális beszállítókat a Tesco munkatársai tanácsokkal is segítik. A Tesco e programra beszerzési részlegén belül külön csapatot hozott létre, amelynek munkájában a vállalkozások segítése kiemelt szerepet kap. Volt már olyan beszállító, aki kiváló termékkel jelentkezett az egyik fórumon, de nem volt vonalkódja, így először ezt kellett megszereznie. A másik fontos feltétel, hogy a termelő kapacitása lehetővé tegye, hogy legalább egy áruházat folyamatosan el tudjon látni termékeivel.  

Forrás: http://www.agrarhirek.hu

Hirdetés

Változás bejelentése

Ha az adatok nem felelnek meg a valóságnak, jelezd kérlek e-mailben!

 

 

Felelősségi nyilatkozat

A termelőtől.hu a termelő adatlapján található információk valódiságát nem tudja ellenőrizni, ezért felelősséget sem tudunk vállalni az ott leírtakért. A termelőtől.hu nem vállal felelősséget a látogató és a termelő közötti adásvételkor történő esetleges problémákért sem.