Hirdetés

Hirdetés

Tejmanufaktúra: egy csapásra nagydíjas

Csak olyan terméket gyártanak, amit saját maguk is fogyasztanak. Ritka sikertörténet. 2012-ben összeállt a tíz termékből álló joghurt és kefir portfólió, melynek tagjai 2013 derekán elnyerték a Magyar Termék Nagydíjat és megjelentek a Tesco és az Auchan áruházak polcain valamint hamarosan elindulnak a határon túlra is. A Tejmanufaktúra indulásáról kérdeztük Gombos Lászlót, a cég ügyvezetőjét.

Hogyan kezdődött a Tejmanufaktúra Kft. története, miként állt össze a napokban Magyar Termék Nagydíjjal elismert termékportfólió?

A Tejmanufaktúra Kft. 2009-ben jött létre, eredetileg alapanyag felvásárlásával, tejipari mintavétel és tejipari szaktanácsadással kezdte meg működését. A kezdetektől célunk volt egy kis tejipari üzem kialakítása, ehhez 2010-ben a Helyi Vidékfejlesztési Stratégiák LEADER Fejezetének Térségi Mezőgazdasági Tevékenység támogatása keretében sikerrel pályáztunk. A megvalósítást sajnos csak 2012. év elején sikerült megkezdenünk, mivel menetközben a hazai bankszektorban a beruházási hitelek kihelyezése gyakorlatilag nullára redukálódott. Szerencsénkre 2012. év elején a térség egyik meghatározó agrárvállalkozását, az Agro-Cow Kft.-t sikerült meggyőznünk arról, hogy a beruházás számukra is pozitív hatással lesz, hiszen a 2014-es tejtermelői kvóták megszűnésével nemcsak alapanyag értékesítőként fognak jelen lenni a piacon, hanem tejtermék gyártóként is. Egy tulajdonrész adásvétellel rövid időn belül a társaság tagjai között tudhattuk őket. Ezzel sikerült közösen megteremtenünk a beruházáshoz szükséges anyagi hátteret. Alapkoncepciónk az volt, hogy nem akarunk „sokat markolni, és keveset fogni”, és – bár mátejtermék kategóriákban is képesek lennénk gyártani – mi inkább egy szegmensre, a savanyított tejtermékek (joghurtok és kefirek) gyártására koncentrálunk, ebben a kategóriában gyártunk kiváló minőséget. Azért választottuk ezt az utat, mert úgy láttuk, hogy a kis üzemek, akik nem szakosodnak, hanem megpróbálják felvállalni és gyártani a teljes termékpalettát sokkal több munkát vesznek a nyakukba, hiszen az értékesítésnél, a logisztikánál, a finanszírozásnál szétforgácsolódnak, majd ebből adódóan kénytelenek hiteleket felvenni és bekerülnek egy ördögi körforgásba, amiből végül képtelenek kivergődni. Fontosnak tartottuk, hogy vadonatúj berendezésekkel, korszerű technológiával szereljük fel az üzemet, amellyel biztosítani tudjuk a költséghatékony gyártást. Úgy döntöttünk, hogy az értékesítést, a logisztikát külső, professzionális partnerekkel oldjuk meg, mivel nem akartuk erőforrásainkat több – kereskedelmi, logisztikai – vállalkozás között szétforgácsolni. A kereskedelem, a logisztika egészen más szakma, ezért azt tartottuk jó megoldásnak, ha profi disztribútorra, fuvarozóra bízzuk ezeket a feladatokat, hiszen ahhoz a munkához, amit ők végeznek, náluk vannak a tudás és a kapcsolatrendszer. Disztribútorként választásunk a Foodnet Kft.-re esett, akivel rövid időn belül sikerült megtalálni a közös hangot, nekik és két kereskedelmi áruházlánc termékeinkhez való pozitív hozzáállásának köszönhetően rövid időn belül megjelentünk a Tesco és az Auchan üzleteiben. Termékeink elérhetőek a vonzáskörzetünkben található számos kisebb üzletben is.

Hogyan alakították ki a jelenlegi termékportfóliót?

A termék-kínálat kialakításánál egy gondolat köré építettük termékeinket, miszerint „csak olyan terméket gyártunk, amit saját magunk is elfogyasztunk”.
2012-ben az üzem befejezéséhez közeledve kezdtük meg a végleges termékportfólió kialakítását. A folyadék tej, mint alapanyag adott volt számunkra az Agro-Cow Kft.-nek köszönhetően, ezen kívül sok hazai és külföldi beszállító gyümölcs-sűrítményeit próbáltuk ki a joghurtokhoz és kefirekhez. Megvizsgáltuk őket hogyan viselkednek a termékekben, mely ízek lehetnek a legnépszerűbbek. Kézenfekvő volt, hogy a Magyarországon standardnak számító ízekre építsük fel az alap termékeinket, így az eper, a kajszibarack, a meggy és az erdei gyümölcs is bekerült a palettára. Komoly potenciált láttunk az ízesített kefirek piacán, itt jelenleg citrom és a meggy ízesítésekkel szerepelünk. Fontos kiemelnem a magyar piacon jelenleg egyedüliként szereplő prémiumkategóriás natúr juh joghurtunkat és natúr juh kefirünket.

Tervezik a termékportfólió bővítését, és ha igen, milyen irányban?

Több elgondolásunk is van. Mivel kis cég vagyunk, rugalmasabban tudunk a vásárlók és a kereskedők igényeire reagálni. Tervezzük a meglévő termékek új ízekkel való kibővítését, emellett szeretnénk különböző szezonális ízekkel és limitált szériás termékekkel megjelenni a forgalmazó partnereinknél. Szívünkön viseljük a gyermekek egészséges táplálkozását, ezért szeretnénk a számukra kialakítani egy termékcsaládot. Emellett tervezzük a funkcionális élelmiszeripari termékek piacán való megjelenést a termékcsoportba beilleszthető termékek gyártásával.

Milyen terveik vannak az értékesítés növelésére?

Régiónk kisebb boltjai mellett a napokban kerültek fel termékeink országosan a Tesco és az Auchan áruházak polcaira, ezekkel a cégekkel kiválóan együtt tudunk működni. Célunk, hogy termékeink hosszú távon, stabilan nemcsak az említett áruházláncok polcain, hanem minden országos lefedettséggel bíró hazai és külföldi tulajdonú kereskedelmi láncnál elérhetőek legyenek a vásárlók számára. Tárgyalunk több külföldi kereskedővel, akik hazájuk piacain is „üdítőnek” találnák termékeinket. Általánosságban elmondható, hogy itthon a tehéntejes termékeink húzzák be a kereskedőkhöz a juhtejből készülteket, míg külföldön fordítva működik ez a folyamat. Jelenleg hetente több tízezer terméket gyártunk, de kapacitásunkban még vannak tartalékok.

A bevezetést milyen marketingtevékenységgel támogatják?

Elsősorban termékeink minőségével kívánjuk megnyerni a vásárlókat, de természetesen ebben a nagy nyüzsgésben marketing nélkül semmi sem megy. A bevezetés időszakában egyedi kihelyezésekkel, kóstoltatásokkal vagyunk jelen az üzletekben. Ott vagyunk az akciós újságokban, a nyomtatott sajtóban – szakmai, napi és hetilapokban. Sajnos nem tudjuk minden egyes termékünknek megfogni a kezét, ezért a magyar motívumokat is felhasználó hagyományőrző, nívós csomagolásba tettük a termékeinket, ezzel csábítva a vevőket, hogy vegyék le azokat a polcról. Mi tudjuk, hogy termékeink kiváló minőséget képviselnek és bízunk a vásárlók ízlésében és abban, hogy számukra sem csak az ár, hanem a minőség is fontos szerepet játszik. Itthon és külföldön is komoly értékmérő a Magyar Termék Nagydíj, amelyet idén nyert el a teljes termékcsaládunk. Óriási öröm számunkra, hogy ezzel a rangos díjjal ismerték el munkánkat, amely inspiráló lehet más hazai kisvállalkozások számára is.

(Forrás: Élelmiszer Szaklap)

Hirdetés

Változás bejelentése

Ha az adatok nem felelnek meg a valóságnak, jelezd kérlek e-mailben!

 

 

Felelősségi nyilatkozat

A termelőtől.hu a termelő adatlapján található információk valódiságát nem tudja ellenőrizni, ezért felelősséget sem tudunk vállalni az ott leírtakért. A termelőtől.hu nem vállal felelősséget a látogató és a termelő közötti adásvételkor történő esetleges problémákért sem.