A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) megállapította, hogy a McDonald's Magyarországi Étterem Hálózat Kft. megtévesztette a fogyasztókat csirkehús felhasználásával készült egyes termékei népszerűsítése során.
A cégre a hivatal 15 millió forintos bírságot szabott ki.
A McDonald's 2012. január 1. és 2013. február 12. között egyes csirkehúst tartalmazó termékeit népszerűsítő reklámokban valótlan tájékoztatást adott a termék csirkehústartalmával és az elkészítés során alkalmazott technológiával kapcsolatban.
Az átlagos fogyasztó számára a tájékoztatásokból így nem derülhetett ki, hogy a grillként, illetve grillezettként megjelölt csirkét, illetve csirkehúst tartalmazó termékeket, ezek panírozott változatait, valamint a csirkemell csíkok elnevezésű termékek alapanyagai nem pusztán csirkehúst (hanem pl. darált bőrt) tartalmaznak, illetve olyan technológián, átalakításon (pl. darálás, felbontás, pácolás, formázás) esnek át, amelyek hatással vannak a húsállományra.
A GVH megállapította, hogy a reklámokban megjelenő szövegek és különösen a képi megjelenítések alapján a fogyasztó azt gondolhatta, hogy a bőr nélküli csirkehúsból készült termékek grillezésen, illetve panírozáson kívül nem estek át más feldolgozáson.
A McDonald's tagadja, hogy megtévesztette fogyasztókat az eljárásban vizsgált csirkés termékei kommunikációjával. A cég szerint a versenyhivatali eljárás során bebizonyította, hogy minden tekintetben az érvényes szabályozásnak megfelelően járt el, és valamennyi vonatkozó hazai és EU-s jogszabályt betartva hirdette és értékesítette termékeit. Ezért a gyorsétterem-lánc bírósági felülvizsgálatot kér.
A vállalat továbbá azonnali helyreigazítási kérelemmel fordul a GVH-hoz, ugyanis valótlan állításnak tartja, hogy a panírozott termékek és a csirkemell csíkok nevű termékek darált csirkebőrt tartalmaznának.
Forrás: http://www.marketinginfo.hu/
1 év 43 hét
3 év 1 hét
3 év 2 hét
7 év 13 hét
7 év 47 hét
8 év 4 hét
8 év 3 hét
5 év 10 hét
8 év 7 hét
8 év 13 hét