Hirdetés

Hirdetés

Jól fogy a csokimikulás

A decemberi ünnepek szezonális édességeiből mintegy két és fél milliárd forintért, közel 700 tonna szezonális édességet vásároltak a fogyasztók az élelmiszerboltokban legutóbb november–január során.

mikulas2

Az előző évi hasonló időszakhoz képest értékben négy százalékkal nőtt a forgalom, mennyiségben pedig három százalékkal csökkent. A fogyasztók a legjobban a csokoládéból készült Mikulás-figurákat kedvelik, amelyekre az eladások több mint fele jutott. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen Kiskereskedelmi Indexe.

A Mikulás-napi és karácsonyi édességekre kiadott pénzükből a fogyasztók 53 százalékot, 1,4 milliárd forint körüli összeget költöttek csokoládé-Mikulásra a tavalyi szezonban – tájékoztat Osztoics Bernadett, a Nielsen ügyfélkapcsolati igazgatója. – Biztosan tartja második helyét a hagyományos Mikulás-csomag, értékben 14 százalékos piaci részaránnyal. Népszerű az adventi naptár is, amelynek piacrésze 11 százalékot ért el.

Nagyobb lett a kereslet a kisebb forgalmú egyéb, karácsonyfára akasztható figurák és speciális csomagok iránt. A három termékcsoport együttes piaci részaránya – érték szempontjából – 16 százalékra emelkedett a tavalyi szezonban, az előző évi 13 százalékkal szemben.

Amíg értékben emelkedett, addig mennyiség szempontjából a tavaly eladott, közel 700 tonna édesség három százalékkal kevesebb, mint az egy évvel korábbi szezonban.

forrás: http://www.mmonline.hu/

Hirdetés

Változás bejelentése

Ha az adatok nem felelnek meg a valóságnak, jelezd kérlek e-mailben!

 

 

Felelősségi nyilatkozat

A termelőtől.hu a termelő adatlapján található információk valódiságát nem tudja ellenőrizni, ezért felelősséget sem tudunk vállalni az ott leírtakért. A termelőtől.hu nem vállal felelősséget a látogató és a termelő közötti adásvételkor történő esetleges problémákért sem.