Jelentősen visszaesett az egy főre jutó édességfogyasztás, évente alig több, mint 3 kilogramm csokoládét eszünk - mondta az InfoRádiónak Sánta Sándor. A Bonbonetti vezérigazgatója kiemelte: a desszertpiac 22 százalékot esett vissza, míg a táblás csokik piacán 6 százalékos a csökkenés az utóbbi években.
A minőségi, magas beltartalmi értékkel rendelkező márkák fogyasztását javasolják, de sokan az olcsóbb, gyengébb minőségű terméket választják, vélhetően kényszerűségből - közölte.
A vezérigazgató decemberben is alacsonyabb forgalomra számít, ez már látható a csokoládémikulások eladási adataiból, de még a szaloncukor-értékesítés fellendülésében lehet reménykedni.
A magyar édesipar összesített árbevétele jelenleg mintegy 180-190 milliárd forint. A csökkenő tendencia különösen érezhetővé vált a népegészségügyi termékdíj bevezetését követően - mondta Sánta Sándor.
Beszámolt arról is, hogy az ukrán versenyhatóság a közelmúltban jóváhagyta, hogy a Bonbonetti-csoport a Roshen Confectionery Corporation részévé váljon. A vezérigazgató arról nem tudott tájékoztatást adni, hogy az erről szóló szerződést mikor írják alá. Emlékeztetett viszont arra, hogy a Bonbonetti már az idén tavasszal stratégiai szövetséget kötött a Roshennel.
A vezérigazgató szerint azzal, hogy a Bonbonetti a Roshen része lesz a belföldi piaci pozícióinak erősítése mellett, az együttműködés révén tovább terjeszkedhet az európai piacon is. Most a Bonbonetti Csoport kivitelből származó árbevétele éves szinten mintegy 3 milliárd forint. Ez utóbbi emelkedik majd várhatóan jelentős mértékben. Így Sánta Sándor szerint 2014-től a Bonbonetti Csoport jelentős árbevétel-növekedéssel számolhat. Annak érdekében pedig, hogy a piaci pozíciók erősödhessenek a mind bel-, mind pedig külföldön a termékválaszték bővítése is napirenden szerepel.
forrás: http://inforadio.hu/hir/
A termelőtől.hu a termelő adatlapján található információk valódiságát nem tudja ellenőrizni, ezért felelősséget sem tudunk vállalni az ott leírtakért. A termelőtől.hu nem vállal felelősséget a látogató és a termelő közötti adásvételkor történő esetleges problémákért sem.
37 hét 1 nap
2 év 30 hét
3 év 40 hét
3 év 41 hét
8 év 2 nap
8 év 34 hét
8 év 43 hét
8 év 42 hét
5 év 49 hét
8 év 46 hét