Hirdetés

Hirdetés

Megállt az élelmiszerüzletek számának csökkenése

Bevezető 

Megtorpant az általános élelmiszerüzletek számának másfél évtizede tartó csökkenése, a Nielsen év elején induló kutatása 19 544 boltot számolt össze. A hagyományos 200 négyzetméteres és kisebb üzletek aránya megegyezik a tavaly mért 89 százalékkal, ez a stabilitás eltér az utóbbi évek csökkenő tendenciájától. Idén január elsején, az 50 négyzetméteres és kisebb üzletekből 11 111, az 51-200 négyzetméteresekből pedig 6294 egység működött az ország területén. Ezek a számok sem jelentenek változást a tavaly mért eredményekhez képest - derül ki a Nielsen kutatásából. 

3
Forrás: Nielsen, a fogyasztók médiahasználatáról és vásárlásairól információkat, valamint ismereteket feltáró és szolgáltató globális vállalat.


Néggyel bővült viszont a hipermarketek száma, így most már 170 darab található belőlük hazánkban. A huszonegy új diszkontnak köszönhetően pedig ez a csatorna országszerte 488 egységet számlált az év elején, míg a szupermarketek száma héttel csökkent, így most 574 működik Magyarországon. 

"Szokásos évi cenzusát idén a Nielsen kiegészítette azzal, hogy munkatársai személyesen keresték meg az élelmiszerboltokat hazánk 10 ezer lakosúnál nagyobb városaiban. Módszeresen járták végig az utcákat, és felmértek minden egyes élelmiszert árusító üzletet 2012. januártól április végéig" - tájékoztat Melisek Eszter, a Nielsen ügyfélkapcsolati igazgatója. Mostanra készült el az összesítés, amely szerint 8 756 általános élelmiszerbolt mellett regisztráltak többek között 2 100 kenyeret, péksüteményt, tejet és tejterméket kínáló, 1 393 zöldség-gyümölcs, 1 471 állateledel, 750 palackozott ital szaküzletet; 926 benzinkút shopot; élelmiszert is árusító 1 700 trafikot, újságost, lottózót és ajándékboltot, 1 645 gyógyszertárat, továbbá 2 900 vegyiáru szaküzletet; 240 Cash & Carry egységet, ahol fogyasztók is vásárolnak. 

"Hasznos a 10 ezer lakosúnál nagyobb élelmiszerüzletek számbavétele mindazok számára, akik új üzleti lehetőségeket keresnek, és növelni szeretnék termékeik forgalmát. Az adatok segítik a piaci szereplőket abban, hogy új üzleti lehetőségeket aknázhassanak ki. A boltlista ugyanis tartalmazza többek között az egyes üzletek nevét, címét, jellegét, eladóterének méretét és elhelyezkedésének leírását az adott városban. A felmérők rögzítették a választék összetételének fő jellemzőit. Azon kívül beírták egy-egy üzlet általuk becsült forgalmát. Valamint azt is, hogy adott üzlet valamelyik lánchoz tartozik-e vagy önálló tulajdonos működteti" - tette hozzá Melisek Eszter.

2
Forrás: Nielsen, a fogyasztók médiahasználatáról és vásárlásairól információkat, valamint ismereteket feltáró és szolgáltató globális vállalat.


Az általános élelmiszerüzletek súlyáról elmondható, hogy a Nielsen által mért 90 termékcsoport összesített forgalma 2011. december-2012. május során mintegy 665 milliárd forint volt, és azon belül továbbra is stabilan őrzik részesedésüket a 201-400 négyzetméteres, valamint az 50 négyzetméteres és kisebb boltok 8, illetve 9 százalékkal. Javult a főleg szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401-2 500 négyzetméteres üzletek piaci pozíciója; részarányuk a hazai kiskereskedelem élelmiszer-forgalmából 2 százalékponttal emelkedett értékben, 35 százalékra, féléves összehasonlításban. 

1
Forrás: Nielsen, a fogyasztók médiahasználatáról és vásárlásairól információkat, valamint ismereteket feltáró és szolgáltató globális vállalat.

Forrás: http://www.marketinginfo.hu

Hirdetés

Változás bejelentése

Ha az adatok nem felelnek meg a valóságnak, jelezd kérlek e-mailben!

 

 

Felelősségi nyilatkozat

A termelőtől.hu a termelő adatlapján található információk valódiságát nem tudja ellenőrizni, ezért felelősséget sem tudunk vállalni az ott leírtakért. A termelőtől.hu nem vállal felelősséget a látogató és a termelő közötti adásvételkor történő esetleges problémákért sem.